Portobello (Dunedin) - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu Portobello (Dunedin) - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu

Portobello (Dunedin)

Blijf op de hoogte en volg Bram en Arianne

25 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Portobello

We zijn de dag begonnen met uitslapen (07.30u), want dat hadden we even nodig en ook wel verdiend vonden we zelf. Daarna hebben we heerlijk een rondje hardgelopen langs de haven van Dunedin. In shape? Poten die zeer doen (ik spreek vooral namens Bram) is niet echt in shape zijn. Maar meneer loopt wel erg goed!
 We wilden vandaag op zoek naar de albatross. Missie gelukt? Nou, we zaten in de auto en zagen een grote vogel vliegen. Het zou er maar zo eens een geweest kunnen zijn. Aan de andere kant is de kans groter op een imposante meeuw, waar er wel honderd van rondvlogen. Aangezien het geen super goed weer was besloten we na een kwartier de zoektocht naar de albatross op te geven (in de kou naast het water) en naar het strand te gaan voor een simpele strandwandeling. Zoals gezegd was het slecht weer, een beetje miezel regen zelfs. Op zich niet erg, want de strandwandeling was nog altijd lekker uitwaaien. We dachten niks meer te gaan zien vandaag en hadden daar wel vrede mee. Echter Brammetje stond te plassen en was ineens als een idioot op me aan het zwaaien. Toen ik nog eens goed keek lagen er twee zeehonden naast elkaar. Eenmaal bij het water bleek er ook een in de branding aan het spelen te zijn. Hij had ons al geschoten waardoor hij vertikte uit het water te komen. Toen we verder liepen (in de verte zagen we er drie spelen) en we ons omdraaiden liep de rotzak het water uit. De drie zeehonden samen (wij denken papa, mama en kindje) waren enorm schattig. Voor onze ogen op een meter of 10 afstand waren ze aan het stoeien en liepen ze langzaam naar het water. Dat leverde weer de nodige mooie plaatjes op. Genoeg natuur, hoe mooi het ook allemaal is, voor vandaag. Het is zaterdag en dat betekent sportdag. Zo ook voor de Nieuw Zeelandse rugbymensen. We besloten een echte wedstrijd bij te gaan wonen. Geweldig! Een imposant stadium, imposante spelers en een geweldige wedstrijd. Van jong (baby's)  tot oud (stokoud) stond in de rij te wachten tot ze naar binnen mochten. Er was zelfs een heel vak met verschillende kinderteams. En dan die spelers.. Geen laag cholesterolgehalte, geen mietjes. Geen Rafa's of kabouter Sneijdertjes die meters naast/over schieten. Mannen die na een misser gewisseld worden. Echte mannen! Helaas geen haka om van te genieten, maar genoeg ander spektakel. In het begin wist ik niet wat ik interessanter vond. De wedstrijd of Bram die naast een syndromaal gebakje zat. De kerels op het veld ontweken tackles, Brammetje ontweek vooral een hoofd en ellebogen. De stoere kerel gedroeg zich als een echte heer en concentreerde zich op de wedstrijd. Dat is nog bijna harder dan MMA, met ontzettend smerige tackles. We hebben in ieder geval meer dan genoten van deze wedstrijd. Uiteraard wilden we een aantal foto's van de makkers op het veld. Na drie keer een foto te hebben gemaakt werden we al voor Japanner uitgemaakt door onze Kiwische omstanders. Blijkbaar is dat een internationaal begrip.
Om de rest van de avond in dezelfde sfeer te blijven zijn we stevig gaan eten. Geen sushi vanavond, maar echt voer. Halverwege de terugweg naar de auto bedachten we ons ineens dat we minstens 30 dollar te veel hadden betaald. Fooi geven is leuk, maar voor dit grapje zijn we toch even terug gelopen. Alles netjes opgelost. Na deze stevige maaltijd weer vroeg naar bed, want morgen gaat de reis naar Akaroa. Dit is een ritje van slechts 6,5 uur dus wij staan extra vroeg op om nog iets van het plekje te kunnen zien. Volgens de plaatselijke bevolking is het daar namelijk ontzettend mooi. Nog meer moois!

• 25 Augustus 2012 - 10:55

Jony:

"Het is zaterdag, dus sportdag.......?????" Wat zijn dan maandag, dinsdag,woensdag,donderdag,
    vrijdag en zondag? Ik lees IEDERE dag hele sportverslagen!
    Wat enig die zeehonden in het eggie, dat is heel iets anders dan het Dolfinarium in Harderwijk.

Dat is ook echt een sport in Australie/Nieuw Zeeland dat rugbygebeuren, je hebt zeker je ogen wel uitgekeken Arianne? Stoere mannen inderdaad heel andere types dan die verwende voetballers.

Hier in Nederland zijn de temperaturen weer terug naar normaal. ca. 20C en af en toe een buitje (hard nodig voor de tuin). Ook weer fijn.
    Zijn jullie al bezig met het zachtjes afscheid nemen van dit mooie land?

Pas goed op elkaar en gebruik al je zintuigen.xxxmij

• 25 Augustus 2012 - 11:28

Papa:

Hoi kids,

Bram, heb je echt pijn aan de pootjes? Zou dat misschien door dat prima schoeisel komen? Neen, vast niet. Je gaat thuis een keer naar de pedicure en het komt weer helemaal goed met die oude blaren, eksterogen en weet ik wat voor een voetellende.
    Je foto in het stadion is mooi. Ziet er uit alsof je zelf zo het veld op gaat. Iets dat ik je niet wil aanbevelen overigens.
    Arianne, jij klaagt niet over je pootjes. Geen last dus? Dat betekent dat je thuis dus ook niet hoeft te zeuren om een massage van je kuiten. Mooi zo, dat scheelt weer werk.
    Ik ga er zo meteen stevig tegenaan en zal jullie morgen laten weten of ik daardoor weer krom sta of alleen maar moe ben.
    6,5 uur rijden, wat een lange tocht weer. Sterkte tijdens de rit en geniet verder.

x

• 25 Augustus 2012 - 13:25

Mam:

lieve schatten

Dat zal weleen spectakel geweest zijn, zowel de wedstrijd als de buurman van Bram.
    Lekker stoere mannen kijken, mmmh. Alhoewel die foto van Bram ook niet mis is. lekker ding.
    Maar zeg nou zelf zoveel is er niet voor nodig om stoerder te zijn dan de mannen van het nederands elftal

Ik ben me op dit moment door een mand wasgoed aan het worstelen, kan het je niet aandoen om je gelijk na die prachtige vakantie achter de strijkplank te zetten. Gelukkis zijn het veel T-shirts.

Jullie hebben morgen een heeeeeleeee lange rit voor de boek. Zorg maar dat jullie goed uitgeslapen zijn en geniet van die laatste kilometers.

Pap is nu aan het trainen (alleen) want die heeft er toch wel een beetje een hard hoofd in. Hij verwacht dat jullie conditie vele malen beter is dan die van hem. Hij zal er nog aan moeten trekken want over maar een klein maandje moeten jullie aan de bak. Jij zelfs nog eerder Jankie.

Zo lieve Japannertjes van me, ga nog een paar dingen strijken en wens jullie morgen een goede reis en voor nu weltrusten.

dikke kus mam

• 25 Augustus 2012 - 14:12

Anna:

even een kort berichtje,krijg zometeen nichtjes op bezoek en kelly maikel en kleine nora. weer genoten van jullie verslag en mooie foto,s.en die fooi was inderdaad een beetje overdreven.morgen een langer berichtje bezoek staat voor de deur.veel plezier kus oma

• 25 Augustus 2012 - 14:42

Storm:

Een trainingsverslag voor jullie.
    Ik heb als warming up een rondje gelopen met de honden. Rondje rond de vijver dus dat was niet veel.
    Thuis de gebruikelijke core oefeningen gedaan. Zandzak in core stand van links naar rechts onder me door getrokken. Met de KB goodmorning, push presses, military presses en kniebuigingen. Optrekken, bankdrukken, curlen en toen. 5 minuten tempo roeien, 5 minuten tempo fietsen en 2 minuten stoten op zak. Toen weer core oefeningen en toen ............. was ik al weer moe. Morgen maar weer.
    Het slechte nieuws is dat conditie heel snel wegzakt. Het goede nieuws is dat ik geen last heb gehad van mijn rug.
    Morgen weer een dag.

Gisteren heb ik van 23.00 u tot 00.20 uur buiten rond gerend op zoek naar een Jack Russel van een jager die kwam aanbellen bij ons. Zijn 16 jarige dove JR was zoek geraakt tijdens de jacht. Ik heb rond en door het maisveld gelopen waar die hond het laatst was geweest. Niet gevonden (wel bezweet door het rennen over die omgeploegde akkers). Vanmorgen kwam de jager aan de deur. JR was afgeleverd bij het asiel en was weer terecht. Sprekend onze eigen ouwe Abby.

knf