Kahoe - Waitomo - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu Kahoe - Waitomo - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu

Kahoe - Waitomo

Blijf op de hoogte en volg Bram en Arianne

08 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

De wekker werd gezet, zodat we om 06:00u uit bed zouden springen, douchen, inladen en om 06:30u naar Waitomo rijden. De wekker ging. Beide rechtop in bed en in de startblokken. Resultaat? "Epke held!" Dank, Bruls voor je smsje om 03:45u. Eigen schuld dikke bult natuurlijk met mijn smsgeluid (dus vooral blijven doen). We wisten wel meteen dat de 5e(?) gouden medaille een feit is en zijn met die gedachte  weer gauw verder gaan slapen. Om 06:00u ging de wekker echt. Als de wekker al niet was gegaan zouden we wel wakker zijn geworden van windkracht 10 en diens metgezel keiharde regen! Even gewacht, totdat de storm ging liggen en om 06:45u dan toch echt kunnen vertrekken. Meneer snelheid kroop gelijk achter het stuur en was klaar om gas te geven. Aquaplanning kennen ze blijkbaar ook in Nieuw Zeeland. "Doe je voorzichtig ukkel?" "Relax, alles onder controle, zusje." Het is vast niet moeilijk om zijn opgetrokken borstel wenkbrauwen hierbij voor te stellen. Rustig mama, het gaat echt goed.
Toch maar even een tussenstop gemaakt bij het eerste tankstation om de weg te vragen. "Who told you to go to that place, brother? What kind of car do you drive? Oh, just that old one. That's gonna be a hell of a trip.", aldus de bemoedigende woorden van de pompbediende. Na 10 decibel aan beide oren te hebben ingeleverd (we rijden een oude barrel) en een trombosebeen te hebben ontwikkeld zijn we om 14:00u eindelijk in Waitomo aangekomen. De volgende uitdaging werd ons gegeven door Lonely Planet. Abseil  Inn (ons B&B) "It's easier to get there by helicopter." Inderdaad dit B&B doet haar naam eer aan. De oude barrel trok het nog maar net, maar het uitzicht mag er wezen! Een kamer met valley view, echt fantastisch. Waitomo staat bekend om de grotten. We wilden graag glowworms zien dus besloten we zo'n grot te gaan bezoeken. Mooi, leuk om een keer gezien te hebben, maar een aanfluiting tegenover gister. Het attractiegehalte was sky high, met vervelende Amerikanen ("Yeah, we were also in the Netherlands. We went to Amsterdam, do you know it?"). Eenmaal de uitgang gevonden zijn we naar the natural bridge gesneld. Dit was weer zoals we het willen zien. Prachtige varens, mama. Misschien iets om thuis eens te proberen? Bram heeft inmiddels zijn eerste  directe contact met mother earth gehad. Lang leven de modderpaden. Behalve een goed moment voor de lachspieren geen gevolgen. De conclusie die we vandaag kunnen trekken is dat de pompbediende in Kahoe een punt had. Waitomo kan niet op tegen Mahinepua. Maar toch weer genoeg gezien en genoten! Bovendien is BB verliefd op de Nieuw Zeelandse wegen: "Hadden we de coupra maar bij ons." Als klapper op de vuurpijl hebben we vanavond wel heerlijk gegeten in een op het eerste gezicht rottig barretje, wat bijzonder is in Nieuw Zeeland (zo geweldig is het eten hier niet). Op naar morgen waar een vol programma op ons wacht. Dat wordt nog moeilijk kiezen.

Ps: Voor wat betreft het vulkaannieuws hadden we jullie nodig. Geen Kiwi die daar ook maar iets over gezegd heeft. We zijn in ieder geval op een veilige afstand en over twee dagen slapen we daar twee nachten (zeker weten na een driedubbele check). Dat is nog eens met onze neus in de as vallen. We zijn benieuwd!

• 08 Augustus 2012 - 09:53

Kim:

He Arianne,

Aangezien ik bij je ris naar India een beetje verstek heb laten gaan in het contact nu een nieuwe reis en dus ook nieuwe poging!!
    Echt super leuk om je NZ verhalen te horen!! echt cool om te zien wat je allemaal doet en meemaakt.. Brengt weer herrinneringen met zich mee.. Alhoewel ik nog niet geweest ben op de plaatsen waar jij nu bent.

Hoop wel dat je de Tangariro Crossing kunt lopen.. die is echt te vet (tenminste als je uitzicht hebt, vriendinnetje van mij had alleen mist dus was verrast mijn foto's te zien)

Doe je wel voorzichtig!! ben namelijk volop aan het trainen om je dadelijk in te halen met rennen :)

Dikke kuss en have fun
    Kim

• 08 Augustus 2012 - 11:16

Mam:

hoi lieverds,

wat een verslag en wederom prachtige foto's.
    Had inderdaad al op een andere foto de varens gezien (dicksonia Antarctica) prachtig ben stik jaloers dat ie van mij er niet zo uitzien.
    Even een tip voor de foto's, jullie moeten eens kijken naar het menu, daarmee kan je de instellingen aanpassen. Zo kan je bijvoorbeeld donkere plekken beter fotograferen, of portretten, of iets bewegends/sport
    Op het scherm zie zie je dan verschillende afbeeldingen en daar kies je er een uit. Staat normaal op automatisch maar dat is geen garantie dat de foto dan lukt.
    Als ik gewacht had met het thuis vertellen dat dat allemaal mogelijk is, zouden jullie zeggen "had dat eerder gezegd.

Wat de vulkaan betreft, wordt op internet gezegd dat toeristen die omgeving moeten vermijden, misschien is het handig om via google vulkaan Tongariro te zoeken en dan de lokale nieuwsfeiten, zo doe ik dat namelijk ook. Echt doen hoor, want misschien moeten jullie een alternatief zoeken.
    Zie je die Amerikanen blijven een raar volk, "Amsterdam do you know it" hoe komen ze erop. Hadden jullie niet gezegd, "do you know New York" Ze zijn altijd nadrukkelijk aanwezig.
    Kan me de hilariteit van die glijpartij wel voorstellen, maar je kan ook een goeie smak maken.

Verder gaat het hier prima, het weer blijft aangenaam. Volgens mij regent het alleen in Veessen!!!!
    Jullie krijgen trouwens de groeten van de familie Vincentie.
    Morgen zit jullie eerste week er al weer op, als jullie iedere dag iets schrijven dan wordt het nog een dik boek, mede dank zij alle reacties. Prachtige herinnering en wij genieten nu lekker met jullie mee.

lieverds welterusten voor zometeen
    en een dikke kus van ons
    mam en pap

PS paardjes gaan prima

• 08 Augustus 2012 - 14:36

Bruls:

Geen dank.

• 08 Augustus 2012 - 14:54

Jony:

Amerikanen en Russen, die moesten ze verbieden om te reizen!!! Vreemd volk allebei. Als ik die plaatsnamen lees en ik wist niet dat jullie in Nieuw Zeeland zaten zou ik denken ergens middenin Afrika, maar de foto's laten weer een heel andere natuur zien, schitterend. Zo uit de Lord of the Rings, (dan zeggen jullie, joh.......daar zijn de opnamen ook geweest, grapje). Straks hebben jullie zoveel weg-ervaring/navigatie-ervaring dat jullie mee kunnen doen aan de Tulpenrally om te beginnen en daarna is misschien Dakar een optie (?). Laat je moeder het maar niet lezen!

Nog heerlijk 3 weken voor de boeg met heel veel uitdagingen en mooie plaatsen om te bekijken. Laat die vulkaan maar "barsten' en kies een hele mooie andere route, wel zo veilig. O, jeetje waar bemoei ik mee mee, ik begin een beetje op mama Mieke te lijken, sorry.

Pas goed op elkaar en gebruik al je zintuigen.xxxmij

• 08 Augustus 2012 - 18:34

Papa:

Kia Ora,

Wat zeg je? Ik zeg "wees gezond". Hoe kom je daar nu weer bij? Tja, jullie moeder maakt een studie van NZ en geeft mij tips bij het schrijven van een reactie. Aan haar de credits dus voor dit prachtig begin.

Bram keep your knees close together and you will meet mother earth very nice. Dat is een parasong. Zo maakten ze ons in dienst wijs dat landen geen pijn doet. Gewoon blijven lachen dus. Ik heb net zwaar getraind met Gerrit en Rob. Aan het eind van de training pak ik nonchalant een sandbag van 27 kg om te smijten en verrek mijn rug. "Jeugdige overmoed".

Arianne, vrijdagmiddag gaan Gerrit en Rob met me mee onze bosroute rennen. Ik ben benieuwd naar de trappen en de bocht op het eind. Ik heb ze getroost met de mededeling dat we niet achter zoef zoef de haas hoeven te rennen.

Het is iedere keer weer leuk om jullie verhalen te lezen. Vermakelijke kost.

Dat verhaal met die auto zint me niet. Zien jullie nu dat ik gelijk had? Verdomme, jullie hadden in een dikke SUV moeten rijden. Op zijn minst een Hummer met kleine aanpassing. (Punt 50 op het dak voor groot wild.)

x

• 08 Augustus 2012 - 18:35

Papa:

Arianne, heel wat anders. Die wekker van je is te lang van stof.

• 08 Augustus 2012 - 19:20

Bruls:

"Te lang van stof", is het überhaupt mogelijk dat een pleiter die woordencombinatie gebruikt? Hehe.