Waitomo - Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu Waitomo - Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu

Waitomo - Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Bram en Arianne

09 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Allereerst dank mama voor de tip over het fototoestel. Dat we daar niet zelf aan gedacht hebben.... In Auckland hebben we er al bijna mee gegooid en hadden we spijt dat we in Hong Kong - het fototoestel Walhalla - geen nieuwe hebben gekocht. Na een hele avond freubelen zijn we tot de conclusie gekomen dat overdag prima kwaliteit geleverd wordt, maar bij een beetje schemer de kwaliteit te wensen over laat. Ongeacht het menu.

Na een heerlijk ontbijtje met tig verschillende honingen van onze ADHD hostess zijn we vertrokken op weg naar Rotorua. Nog geen twee uur rijden, dat zijn Christelijkere  afstanden dan gister. Rotorua blijkt een echte stad te zijn. Dat viel al op te maken uit het feit dat we vanavond in een hotel slapen. Eenmaal gearriveerd hebben we blijkbaar wel het best gelegen hotel. Met uitzicht op een meer! Een nadeel, het stinkt hier. Lang leve zwavel. Nadat we in het hotel onze spullen hadden afgeleverd hebben we een rondje stad gemaakt. Het enige dat we niet konden weerstaan is zorbing. Zorbing? Als een wasmachine de berg af! We hadden een half uurtje nodig om weer onder de levenden te komen. Daarna lak hebben aan alle toeristische trekpleisters en weer snel de stad uit op weg naar iets moois. "Rainbow track" klonk ons goed in de oren. Onderweg elkaar bijna in de haren gevlogen vanwege het niet kunnen vinden van deze veelbelovende bestemming. Tien keer heen en weer rijden, de nodige sneren naar elkaar en elkaar bijna gelyncht te hebben bleek de boosdoener van dit alles een caravan te zijn die voor het bord geparkeerd stond. Eind goed al goed en achteraf gezien om te lachen. 3,5 km lopen waarover, volgens het bord, we 1,5 uur zouden doen. Wat een onzin zei ik nog, want we lopen echt wel harder dan 4 km/u. Uhuh, maar niet als je 780m omhoog moet! Onderweg weer de allermooiste beelden op ons netvlies geprint. Ook al hebben we een ontzettende hekel aan deze uitspraak, maar woorden schieten simpelweg tekort om het uitzicht te beschrijven. Bekijk de foto's en geniet! Blijkt ineens dat die zwavellucht de mooiste kiekjes oplevert.

Bram heeft zijn tweede directe contact met mother earth gehad. Dank voor de tip, papa. Als een ware judoka gooide hij zichzelf bijna het ravijn in. Alles weer onder controle en geen gevolgen. Bram weet gelukkig hoe hij moet vallen. Als afsluiter zijn we in een sjiek restaurant gaan eten met onze modderpoten. We zullen een onvergetelijke indruk hebben achtergelaten alleen al lettende op de grond onder de tafel. Ons geweten kreeg dit niet verwerkt, waardoor we ons genoodzaakt voelden om het zelf op te ruimen. Daar wilden ze niks van weten. Dan maar een riante fooi. Morgen naar Taupo!

Ps: Papa, die aangepaste hummer klinkt verleidelijk. Echter zouden wij, als twee smurfen, er niet mee kunnen rijden!

• 09 Augustus 2012 - 14:53

Mam:

ja hij doet het weer zal mijn gekopieerde verzie hieronder zetten. De hele ochtend en deel van de middag konden we niet reageren vandaar.

hoi lieverds,

poging 10, had nl een heel verhaal geschreven en toen hing de computer en het hele verhaal weg.

Vraag 1 van pap was of die binnenbal nu gestabiliseerd was, maar trok eigenlijk de conclusie dat dat niet het geval was omdat jullie een half uur nodig hadden om bij te komen.
    Zou voor mij iets geweest zijn, kan me die mexicaansehoedjes in sixflags nog ged herinneren "mensen we moeten stoppen want moeders trekt het niet meer" groen was ik.

wat die foto's betreft, die zien er nu prachtig uit. Je kunt ook in het schemer foto's maken maar dan moet de afstand niet te groot zijn. kijk in het menu dan zie je een afbeelding met lichtjes en die selecteer je dan met best shot. Hou de camera goed vast omdat het langer duurt om die foto te maken.
    Gaat vast lukken.

Dat gekibbel over de route klinkt ons zeer bekend in de oren en achteraf is het altijd weer lachen, van wie zouden jullie dat toch hebben.

Hebben jullie mijn manukahoning al gevonden, die komt ook uit New Zealand. Toch handig zo'n post in geval van een bijtgevalletje.

Vanavond gaan we even naar Maastricht om te kijken of er post ligt op de KG5 en binnen effe checken.
    gisteren is in ieder geval voor een nieuw universitair jaar geld overgemaakt en zal ik straks nog even bellen of alles nu in orde is.

Lieve schatten weltrusten/goedemorgen???? en heel veel plezier bij jullie volgende trip.

• 09 Augustus 2012 - 15:16

Mam:

lees nu pas wat er op die potten honing staan, domme vraag dus of jullie die honing al gevonden hadden. Maar die pot is te groot hoor.

kus
    mam

• 09 Augustus 2012 - 15:17

Jony:

Zwavel is heel goed voor een snotneus, dus Bram......haal heel diep adem door je neus en je bent binnen een paar seconden genezen van je verkoudheid , ik weet alleen niet of je reukvermogen het kan hebben!! Wanneer ik de foto's bekijk, valt het wel mee met die Nieuw Zeelandse winter, ik zie schitterende blauwe luchten waardoor de foto's geweldig zijn.
    Is het toch het land van "milk and honey"! Lijkt me heerlijk, honing op je brood, honing in je thee, jammie. Jammer dat je daar niet een paar blikjes van mee kan nemen (te veel gewicht voor de terugreis!!). Dat zijn dus al een paar zintuigen die inmiddels flink getraind zijn, jullie reukvermogen en de smaakpapillen. Goed bezig! Ga zo door! Zelf probeer ik dat ook altijd zo veel mogelijk te doen in het buitenland. Zelfs een broodje Hollandse kaas smaakt anders wanneer je in een ander land zit!!
    Ik verheug me er iedere dag weer op om jullie site te bekijken, je neemt zelf ook flink de tijd om alles op te schrijven, wat doet Bram in die tijd......zeker een spelletje op de laptop!!
    Lieve "Kiwi's", pas goed op elkaar en gebruik al je zintuigen!xxxmij

• 09 Augustus 2012 - 19:47

Bob En Dymph:

Geneer je maar niet, de wereld is nergens meer zonder tomtom. Wij presteren het zelfs om in Nederland gigantisch te verdwalen!!!!
    Doet ook iets met het humeur......
    Hoeveel sterren had die hut, waar jullie de grond van half Nieuw-Zeeland onder je schoenen achter hebben gelaten?
    In ieder geval een onvergetelijke indruk achter gelaten.
    Fijne avonturen verder, we lezen het graag weer,
    knuf uit Velp

• 09 Augustus 2012 - 21:01

Anna:

nu gaan jullie zeker hard lachen met mijn vraag zijn die ballen zo als opa zegt om de berg afterollen. verder nog steeds leuk om jullie schermutselingen te lezen hoort erbij daarna dolle pret.kus oma en opa

• 09 Augustus 2012 - 22:07

Storm:

Hallo stormbaan makkers. Dat rollen van die berg is stoer. Ik begrijp dat jullie binnenkort de diepte in gaan jumpen. Arianne, laat je Bram als eerste of als tweede springen? Ik ben heel benieuwd naar de beschrijving van die ervaring. BJ-en in Nieuw Zeeland. Spannend.

Arianne, je huisje ziet er prima uit. De cactussen hebben water gekregen en er lag geen noemenswaardige post. (Nou ja, je krijgt geld terug van Enexis. Niet genoeg om een feest van te geven vrees ik.)

Bram, ik ben zo stijf als een plank. Rugblessure opgelopen tijdens het werpen met de sandbag. Nu moet ik morgen de bosloop overslaan en het weekend de trainingen. Er is iemand die dat geen enkel probleem vindt. Jouw stevige meid is vandaag gemasseerd. De wond gaat uitstekend.

Die potten met honing voor jullie neus op de ontbijttafel laat zien dat je keuzes moet maken. Honing, honing of honing?

Voor wat betreft dat verdwalen. Mag ik in herinnering roepen dat jullie aan borstkloppen deden? Dat richtinggevoel zat toch helemaal snor? Kaart - en compas lezen? Och wij kunnen dat wel.

Bram, met dat vallen aan de rand van het ravijn moet je misschien toch maar stoppen. (Tenzij je gaat paragliden.) Was twee keer leuk. Drie is scheepsrecht dus zet die voeten pas neer als je ziet waar ze landen.

Leuke foto's weer! Mooi om jullie zo te volgen door het Kiwi land.

x

• 09 Augustus 2012 - 22:12

Mam:

pap zit te seuren over al die vouten die ik maakt in mijn stuckjes aan jully, maar hij stuurd gewoon, inqlusiev vouten tweemaal dezlefde texkst
    dikke kus mam

PS hij kan gewoon geen zuidafrikaans lezen.