Tongariro - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu Tongariro - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu

Tongariro

Blijf op de hoogte en volg Bram en Arianne

12 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Heerlijk geslapen in ons kastelenbed, lekkere warme douche gehad, heerlijk ontbeten en toen toch maar eens naar buiten durven kijken. Rotweer! Wij zijn niet van suiker, maar wandelen door dit formaat regen gaat ook ons te ver. Zelfs de sneeuw is van de bergen gespoeld. Het is de eerste keer sinds we hier zijn dat het zo regent, dus we mogen stiekem niet klagen. Bovendien kunnen we de dag op deze manier relaxt beginnen en een beetje bijtanken. Gister is nog goed in de benen te voelen!
We hebben een gasten wasmachine en droger en op de kamer een strijkbout inclusief plank. Bram heeft de rolverdeling deze ochtend opgemaakt. Ik mag uiteraard de was doen. Geen probleem, hoor. Hoe gaat dat thuis eigenlijk, mama?
Gezien het weer hebben we een ritje gemaakt met 'Sunny' onze trouwe, oude barrel. Hij hapert en kraakt steeds meer (zoiets als de Kia). Het zou ons niks verbazen als we tegen het einde een flinestonewagen hebben, maar hij brengt ons wel overal. Zo ook naar de plaatselijke supermarkt 40 km verderop. Dat is al een uitje op zich waar de "zelfservicebalie" onze ogen heeft geopend. Ineens is boodschappen doen toch wel leuk. We dachten er verder een rustig dagje van te kunnen maken. Niet dus. Naast de supermarkt lag een indoor climbing wall. Perfect om te doen met dit weer, alleen niet echt overeenkomstig met de definitie van rust nemen. De kinderen (8-10 jaar oud) snelden ons voorbij op de muur. Die kennen totaal geen angst, terwijl wij met klamme handjes naar de top klommen. Dat leverde een kleine deuk in ons ego op. Als ultieme uitdaging hing er ook een los touw om meters omhoog te klimmen (misschien iets voor de stormbaan?). Na wat gestuntel (aan mijn kant, want mister muscle vloog uiteraard vliegensvlug omhoog) ging dat prima. Onze egodeuk werd middels dit touw hersteld. We zouden geen Beckertjes zijn als we niet een aantal keren achter elkaar omhoog kropen. Dat kregen de kleine kinderarmpjes en beentjes gelukkig niet voor elkaar.
Laat in de middag hebben we een herstelslaapje gedaan en daarna nog een keer de mooie hardlooproute inclusief sauna en zwemmen. Gister hadden we al besloten vanavond in het kasteeltje te eten, want Bram had chateaubriand op de kaart zien staan. De vreetzak heeft na zijn voorgerecht 500gr vlees in zijn eentje naar binnen gewerkt (op de kaart stond het gerecht voor twee personen!). Een toetje kreeg ik er niet meer bij hem in. Morgen staat de reis naar Wellington op het programma, helaas onze laatste dag Noordereiland. Maar we genieten zeker van dag tot dag oom Bob en tante Dymphe! Het wordt een reis van ongeveer vier uur en onderweg hopen we op fantastisch weer. Wij gaan nu lekker uitbuiken en de tassen pakken voor morgen. Nog een laatste avond genieten van ons kasteeltje.

Ps: Papa, ze gebruikten bij de indoor climbing wall liquid chalk (van Edelweis) voor de handen. Bram zegt dat, dat nog beter is om mee te kettlen! Helaas was het hier uitverkocht. Misschien iets om te googlen?

• 12 Augustus 2012 - 11:37

Jony:

Ok, het verslag begint heel bemoedigend..."Bovendien kunnen we de dag op deze manier relaxt beginnen en een beetje bijtanken"....en dan komt me een verhaal over klimmen en klouteren. Wel heel erg leuk natuurlijk want wat doe je met Nieuw Zeelands rotweer? Bram geeft een heel andere definitie van " bijtanken" ......namelijk de inwendige mens. (zeker zo belangrijk en groot gelijk).

Lieve allebei, het is niet zo'n lang verhaal van mijn kant, krijgen zo verjaardagsvisite en moet de hapjes nog wat klaarmaken enzo. (Hoera voor Ton...!!)

Pas goed op elkaar en gebruik al je zintuigen.xxxmij

• 12 Augustus 2012 - 11:39

Bram En Arianne :

Wij zingen vanuit Nieuw Zeeland voor ome Ton. Gefeliciteerd!

• 12 Augustus 2012 - 12:33

Pap En Mam:

het zou ook te mooi om waar te zijn als er in de Nieuw Zeelanlandse winter niet eens een keer een goeie bui zou vallen, en dan verplaats je de activiteiten gewoon naar binnen.
    Zal eens voor jullie googlen wat de chalk betreft.

Ligt er bij Bram nou een heel rund op zijn bord, moeten er toch niet aan denken dat we die op zou moeten eten. Kon jij er wel als vegetarier naar kijken? Ik denk dat Bruls nu wel een beetje jaloers is op dit bord.

Maak je maar geen zorgen om onze was hoor, ik weet niet hoe het komt maar er ligt in eens heel wijnig en dat wat er ligt heb ik nog niet hoeven strijken. Wie zorgt er dus voor die geweldige bult wasgoed?
    Alles verder onder controle.

Gisteren hebben ze onse loods vol gegooid met stro, 112 balen. Kunnen we een heel jaar mee uit de voeten zonder bij te kopen. Het blijft een prachtig gezicht al die tractoren op de weg met aanhangwagens vol met stro. Het is prachtig weer hier en de komende dagen, afgezien van een mogelijk buitje, verwachten ze ook nog eens mooie dagen.
    De kinderen hebben dus weer pech want de scholen beginnen maandag weer.

Lieverds slaap lekker strakjes en geniet morgen van jullie laatste dag in het Noorden.

dikke kus mam

• 12 Augustus 2012 - 13:03

Papa:

Ha kids, hopelijk hoeven jullie niet te wennen aan dat regenachtig weer. Maar ja, als je een hele maand ergens bent (in de winter!) is het logisch dat je zoiets mee zult maken. Het heeft in ieder geval opgeleverd dat ik zojuist liquid chalk van Edelweis heb besteld in Elst bij een klimwinkel. Elst ligt aan de overkant van de weg in de straat waar jullie zijn geboren. Mooie internetwinkel die ook leuke materialen heeft voor onze stormbaan in aanbouw.Bram, het beton is nu wel gedroogd en vanaf morgen wordt er weer gewerkt. Als jullie terugkomen moet de baan klaar zijn en sta ik waarschijnlijk wel weer recht. Vandaag nog niet. (Niet klaar en ik niet recht.)

Bram, zo'n lap van 500 gram at je een paar jaar geleden al met Lennard. Dat deden jullie toen dagelijks. Ik roep in herinnering dat de wc verstopt zat, maar dat jullie gewoon door bleven gaan met schijten (na zulke lappen poep je niet) en ik de pot leeg kon graaien. Ik zie me nog zitten met mijn arm in die pot en emmers met stront vullen met mijn blote handen. Ik bleef die stront van jullie ruiken (zat onder mijn nagels weet ik nog). Dus Arianne, als de wc verstopt raakt weet je dat je Bram die leeg moet laten scheppen. Vleeseters produceren geen rozebottelgeur. Toegegeven, jij eet geen vlees maar ook na jou ruik ik op de wc geen parfumachtige geuren.

Heel veel plezier verder en geniet van ieder moment.

x

• 12 Augustus 2012 - 13:28

Bruls:

Ten eerste wil ik voorstellen dat bovenstaande reactie als flaptekst gebruikt zal worden mocht er een fotoboek verschijnen, geniaal.

Ten tweede is dit dus inderdaad hoe een hoofdgerecht er uit moet zien. Al vinden Robert (Kranenborg) en ik dat de groente wel iets subtieler gebracht hadden mogen worden. Twee schijfjes tomaat en drie boontjes hadden het bord wel genoeg opgefleurd. Daarbij zijn de hele tomaten (ik ga er maar vanuit dat het tomaten zijn) niet praktisch voor het snijden: ronde vormen belemmeren bunkergedrag vanwege de wet van behoud van energie in combinatie met de eindigheid van het bord. Desalniettemin is dit gerecht een benadering van perfectie, een 9!

• 12 Augustus 2012 - 17:39

Anna:

leuk om iedere dag te lezen wat jullie allemaal doen.die belevenis zullen jullie je hele leven blijven herrinneren.mooi omdat als broer en zus te mogen beleven.en bram een vreedzak nee hoor heeft die calorieen nodig om zijn gekke zus bij te houden met lopen. ik weet niet of mijnberichtjes bij jullie aankomen liefs oma en opa

• 12 Augustus 2012 - 19:07

Bob En Dymph:

Hoi Aatjes,

Aan het eten zal het niet liggen, begrijpen we. Heeft Bram niet van een vreemde. Toen een zekere A. Beckers de allereerste keer bij ons kwam eten, was het van "je hoeft met mij niet echt rekening te houden, want ik eet niet zo veel. En geen varkensvlees."
    Wat dacht je wat? Bob de keuken in. Niet zo erg goed in "niet zo veel". Resultaat een tafel vol Chinees, inclusief varkensvlees. Genoeg voor wel twee weeshuizen.
    Hij, die niet zoveel at, wilde uit beleefdheid wel van alles proeven. Resultaat daarvan: een lege tafel en een rondbuikig figuur, dat zich jullie vader noemt.
    We willen niet weten, wie welke wc leeg heeft moeten scheppen.
    Ja, we zijn er weer, praatje poep........
    En dat naar aanleiding van een biefstukje in een kasteeltje. Goede reis morgen en op naar het volgende avontuur.

P.S. Het kan altijd nog groter. Bob heeft in de spaanse binnenlanden eens een chuleton naar binnen gewerkt. Een soort super T-bone,die over een enorme houten plank puilde.
    Door een soort Jerommeke ter plekke uit een halve koe gesneden. Gruwelijk gewoon.
    Alleen de aanblik al zorgde ervoor, dat ik genoeg had aan een gevuld paprikaatje!
    Toen de serveerster vroeg of alles naar wens was, zei Bob, dat hij er wel erg hard voor moest werken om het op te krijgen. Fout. Of het lekker was? Dat wel. Heerlijk zelfs. Dan moest ie noet zo zeuren!!!!