Tongariro - Plimmerton - Reisverslag uit Plimmerton, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu Tongariro - Plimmerton - Reisverslag uit Plimmerton, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu

Tongariro - Plimmerton

Blijf op de hoogte en volg Bram en Arianne

13 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Plimmerton

Nog een laatste keer genoten van een lekker ontbijt in ons kasteeltje en weer op weg naar het volgende avontuur. Snel weg hier, want het regent wederom. Gister liet de Kiwische Piet Paulisma al zien dat het vandaag druilerig weer zou worden. Echter na 1,5 uur rijden ontsnapten we aan de wolken (hij lijkt echt op Pietje). 13 graden, maar het voelt als heerlijk lenteweer met het zonnetje er op. Lekker aan het genieten van de omgeving, mooie lucht, schaapjes, koetjes.. Potverdorie zwaailicht met 'stop police'. Zonder donkere wolken aan de lucht voelden we de bui al hangen. Wel ja, dat hebben wij weer. We werden met twee andere auto's aan de kant gezet. Rijbewijs pakken en de grote ogen truc toepassen, meer kunnen we niet doen. Ik wist zeker dat ik niks verkeerd had gedaan. Allebei netjes de gordel om en echt niet harder dan 100km/h, toch? Je gaat toch even twijfelen. Kiwische oom agent: "Those two idiots in front of you were speeding. You weren't speeding, were you?" Met grote ogen: "No, I wasn't." (echt niet!). "Thanks for stopping, but you are fine. Have a nice day!" Ja, dat zal nu wel lukken. Met wat trillende handjes vervolgden we onze reis naar Wellington/Plimmerton en klaarde de lucht zowel letterlijk als figuurlijk weer op.
Eenmaal aangekomen in Plimmerton hebben we weer een hostel met een prachtig uitzicht. Ditmaal op de zee met in de verte al het Zuidereiland in zicht. Enige minpunt van dit hostel is de my little pony hostess die te nieuwsgierig is. Bram transformeert zich in Brom en ik kan doen alsof ik het leuk vind. Ze vroeg ons naar onze eerste walkingtrack in Plimmerton en vertelde ons: "Yeah, I have been there once. If you listen very well you can hear the horses talk." Uh ja, beleefd glimlachen en snel naar onze kamer, voordat we nog meer onzin aan moeten horen. Na onze eerste, ietwat tegenvallende walkingtrack (we zijn te verwend qua uitzichten, want het was gewoon mooi) besloten we er nog eentje te doen voor het eten. Resultaat: Midden in de grote stad Wellington. Afschuwelijk. Zo snel mogelijk weer  weg daar en dat was nog moeilijk ook. In ons eigen kleine dorpje wilden we graag iets eten. De keuze mogelijkheden waren enorm: Een Poolse bistro of een pizzeria waar alleen typische backpackers aanwezig waren (inclusief personeel). Dan toch maar de pizzeria wat in ieder geval vulde. Het kunnen nou eenmaal niet iedere dag culinaire hoogstandjes zijn. Deze omgeving is voor ons te dichtbevolkt, maar dat is pure smaak. Het uitzicht is gewoon weer fantastisch en morgen moeten we om 07:15u al inchecken voor onze boottocht! Dus wij gaan lekker vroeg naar bed en ons voorbereiden op de avonturen van het Zuidereiland.

Ps1: Hoe was de verjaardag van ome Ton?
Ps2: Wij gaan geen enkele wedstrijd of weddenschap met ome Bob aan. Misschien over een jaar of 10-20 kajakken?

• 13 Augustus 2012 - 09:47

Kim:

He Arianne,

Ik heb eigenlijk maar 1 boodschap: STOP MET RENNEN.
    Ik ren met namelijk helemaal kapot op de trainingen om een beetje te kunnen concureren als je terug bent, maar op deze manier ren je me nog weg.

Je verhalen klinken wel heel leuk en bekend! Boottocht morgen is echt super cool! Met een beetje geluk is het water rustig en word je niet zeeziek :). Blijven jullie ook in Picton? of gaan jullie meteen verder. Als jullie daar blijven moeten jullie zeker een rondje Marlbourough Sounds doen (daar is namelijk ook een vette trekking).

Krijg niet altijd melding als je weer wat geschreven hebt, maar lees wel alles.

Tot schnel speedy.

xx Kim

• 13 Augustus 2012 - 11:00

Pap En Mam:

Kim dat van die boot had je nu niet moeten zeggen, Arianne heeft vroeger voor heel wat tafrelen gezorgd. Zo heeft ze ons een keer een helicoptervlucht laten maken tijdens onze vakantie op de Maledieven (Bram noemde dat de Malleboefjes) omdat ze niet met een boot van het vliegveld naar het vakantie eiland wilde varen omdat ze dan zeeziek werd.

Wat een verhaal over de politie, zou ook de kribbels krijgen als ik dat bord stop zou zien in het buitenland, gelukkig hebben jullie je mooi aan de snelheid gehouden. Toch maar goed dat de cupra niet mee is dan was de verleiding op die lange wegen vast te groot geweest.
    Maak eens een foto van Sunny, staat leuk in het album straks.

Is Brom alweer veranderd in Bram, die is in zijn element in de natuur de stad vindt ie veel te druk.
    Heeft ie geen last gehad van zijn maaltijd van gisteren?

Wij hebben lekker rustig aangedaan, het is hier net een beetje vakantie.
    Lieverds weltrusten en sta op tijd op voor de overtocht naar het Zuiden.
    We kijken uit naar jullie volgende verhalen en de leuke reacties daarop.

dikke kus pap en mam

• 13 Augustus 2012 - 11:02

Mam:

soms is het programma traag en denk je hij doet het niet, dus nogmaals op plaats reactie duwen.
    Resultaat, tekst staat er 2x op. Maar dat is altijd beter dan dat de tekst gewoon weg is en je je moeie verhaatjes nogmaals moet schrijven. Dat had ik namelijk eerst.

dag lieverds

• 13 Augustus 2012 - 11:51

Papa:

Lieverds,
    Weten jullie die vlucht nog waar mama het over had? Dat was een watervliegtuig. Bij de landing op het water werd Arianne al zeeziek. Ik zie die tocht helemaal zitten want ik houd van afzien (vooral bij anderen). Ik wens jullie een veilige overtocht met veel deining. Arianne, dit is het moment om je zeeziekte te overwinnen. Zwemmen is geen optie.
    Op naar jullie volgende avontuur!
    x
    papa

• 13 Augustus 2012 - 12:42

Jeanine:

Ik moet jullie toch even mijn complimenten geven voor het feit dat jullie toch iedere dag een verslagje en foto's plaatsen na zo een vermoeiende dag! Het blijft toch weer leuk om het elke dag te lezen. Al moet ik eerlijk zijn dat ik niet weet wat ik leuker vind: jullie reisverslagen, of de reacties en verhalen die andere plaatsen. Beiden zijn in ieder geval erg vermakelijk ;)
    Xx

• 13 Augustus 2012 - 14:22

Jony:

Lieve schatten, jullie weten toch dat agenten ook maar gewone mensen zijn, die poepen en piesen als alle anderen!! En IK spreek uit ervaring, mijn eigen agentje is gisteren 57 geworden, 57? Ja 57!! en nog heeeel kwiek. Dus.....op naar de 60!! Het was een gezellige verjaardag en dank jullie voor het zingen, wij konden het heeel in de verte horen.

Wat die overtocht betreft, gewoon flink eten van te voren dan heb je tenminste iets om te spugen. Zodra je voet aan wal zet is alles over. (ik spreek alweer uit ervaring).

Ligt het aan mij of worden de foto's iedere dag mooier? Zal wel door de juiste fotograaf komen! Mijn complimenten. Bij dit verslag vind ik wederom een foto van Brom/Bram mooi, van achteren gefotografeerd, je "hoort" hem bijna denken....!!

Wij hebben afgelopen donderdag ons volgende "project" geboekt. CUBA!!
    Voordat daar de grenzen echt open gaan en de hele wereld zich economisch stort op dit eiland, willen we dit " ongerept" gebied graag gaan bekijken.
    Salsa dansen, sigaren roken, rijden in " Saturday night en Grease auto's" dat is toch een geweldig vooruitzicht.....en... weer andere geuren/kleuren/smaken, dus wij gaan onze eigen zintuigen ook weer op de proef stellen.

Pas goed op elkaar en gebruik al je zintuigen.xxxmij

• 13 Augustus 2012 - 22:07

Anna:

wat spannend een boot reis,nou arianne je hebt als 9 maanden baby een boot reis gemaakt zelfs tot in sint thomas waarscheinlijk verkeerd gespeld ha ha om niet verbeterd te worden ha ha en jij was de enige met zeebenen dus bram pas maar op met die super meid naast je. maar ja je hebt de boze wolf al verslagen die graag kleine blonde meisjes lusten ,dus het komt wel goed.he arianne.ja bram in dit relaas kom je nog nietin voor maar met dat super lichaam en al die energie kom jij er volgens mij heel goed door. veel plezier en geniet er maar lekker van .liefs oma en de groeten vanopa