Queenstown - Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu Queenstown - Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu

Queenstown - Te Anau

Blijf op de hoogte en volg Bram en Arianne

21 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Met geheel lamme benen zijn we vandaag opgestaan. Niet eens pijnlijk, gewoon zwaar en weigerend ook nog maar een stap te zetten. We beloofden elkaar vandaag geen walking- of trampingtracks te gaan bewandelen. Vandaag zouden we iets uitzoeken met meer rust. De weg naar Te Anau ging prima. Bram heeft er twee uur over gedaan en ik heb er heerlijk naast mogen zitten (dat heet genieten). Eenmaal aangekomen maakten we kennis met ons nieuwe motel voor de komende twee nachten. Prima vertoeven, minder luxe dan voorheen (hoeft ook niet), maar wel met een publiekelijk binnenzwembad! Jullie horen ons dus zeker niet klagen. De I-site werd wederom bezocht en we kwamen tot de conclusie dat er veel cruises werden aangeboden in dit stadje. Logisch als je je bedenkt dat we aan Lake Te Anau liggen. Het cruise pakket was inclusief wandeling met een gids. Klinkt als een absolute no go voor ons. Zowel nee tegen de wandeling als nee tegen de gids. Om een lang verhaal kort te maken: Ja, we hebben ons wederom laten verleiden tot een wandeling (tot dusver de belofte aan elkaar). Maar wat voor een. Uiteraard geheel op eigen initiatief. Gedeeltes van Lord of the Rings zijn hier opgenomen en dat kun je ook zien. Prachtig bos met alle kleuren groen die je kunt bedenken en nog meer dan dat. Moeder natuur heeft ons inmiddels geleerd dat na regen zonneschijn (toen we uit Queenstown vertrokken) komt en daarna toch echt weer regen (toen we wilden beginnen met wandelen). Gelukkig trok dat snel bij en werd het een verfrissende wandeling. Naast deze les heeft moeder natuur ons ook geleerd dat na iedere heuvel nog een heuvel komt, zo ook vandaag (echter godzijdank in minder extreme mate dan dat we gisteren voor onze kiezen kregen). Met andere woorden onze benen hebben geen rust gekregen en we vragen ons af of de spijkerbroeken thuis straks nog wel passen, maar het is het allemaal meer dan waard! De omgeving was iets minder fotogeniek dan overige gebieden, maar daarom niet minder mooi. Voor morgen willen we weer een lange wandeling (die van vandaag was slechts drie uur) plannen.Genoeg walkingtracks in de omgeving dus dat komt wel goed!

Ps1: Hoe hebben de van Streuntjes het gehad op vakantie?
Ps2: Wanneer komen de van Wijntjes naar het Zuiden? Toch wel als wij in de buurt zijn? En als John (Williams van "Bonje met de buren") op de stoep staat mogen jullie mij bellen!

  • 21 Augustus 2012 - 10:32

    Mam:

    Hoi lieverds, ik probeer voor de zoveelste keer om als eerste te schrijven, en zoals dat er nu uitziet gaat dat lukken. Maar dat is geen garantie toen bleek dat ik dan toch weer tweede was.
    Er zitten een paar fanatieke schrijvers bij.

    Ik kan me dat zware gevoel in jullie benen wel voorstellen. De foto's van gisteren gaven hele stijle helllingen aan. Gelukkig hebben jullie vandaag maar een "kleine" wandeling gedaan om een beetje bij te komen.
    Maak het morgen niet te bond he want de dag daarna moeten jullie weer 4,5 uur in de auto zitten.

    Petra komt zo Noppes halen, ze hebben het heerlijk gehad op vakantie. Ondanks dat Noppes de hele dag achter mij aanloopt, zal ze weer blij zijn als haar eigen baasje haar weer komt ophalen.

    De van Wijntjes komen 2 sept. naar Susteren, dus dan zijn jullie allang weer thuis.

    Wij hebben geen bonje met de buren, dus die Jonh zullen we op een andere manier moeten lokken. Met een beschuitje?

    Lieferds welterusten voor zometeen en veel wandelplezier voor morgen (hoop dat dat zware gevoel dan weg is) dikke kus mam

    ps: mag dan iets minder warm zijn maar nog steeds te warm




  • 21 Augustus 2012 - 10:35

    Bob En Dymph:

    Hoi Aatjes,

    Jullie zijn al weer terug als wij afreizen naar Limboland. wij willen jullie wel eens uit die spijkerbroeken zien knappen!!!
    Ik zag gisteren weer prachtige foto's van bergen en dacht, zoals zo vaak, bergen zijn niks voor mij. Kijk graag wat van me af en dan ook echt in de verte. Of ze mogen me midden in een bos poten, bomen altijd goed. Bob heeft geen vakantie als ie geen water ziet, en dan liefst nog de zee. Dus bij ons is het meestal een combi.
    Heb vriend Williams nog niet op de stoep zien staan, maar vergeet die grote Maori niet als souvenir voor me meete nemen, als het overgewicht wordt met vliegen, betaal ik wel mee aan de kosten!
    Knuffel, Bob en Dymph

  • 21 Augustus 2012 - 10:36

    Mam:

    rectificatie

    Lieverds welterusten voor zometeen en veel wandelplezier voor morgen (hoop dat dat zware gevoel dan weg is) dikke kus mam.

    om over de andere schrijffouten maar te zwijgen

  • 21 Augustus 2012 - 10:54

    Annaanna.zwart@hotmail.com:

    wat een fanatieke wandelaars zijn jullie beiden,doen je sportive vader eer aan.zelf sluit ik mij liever bij je moeder aan. de natuur daar blijft je verbazen steeds anders en zo mooi.nou geniet maar weer van jullie volgende avontuur kus opa oma p.s die foutjes vallen mee hoor

  • 21 Augustus 2012 - 11:26

    Jony:

    Het is dat ik weet dat je medicijnen studie doet, anders had ik je zeker in de categorie journalistiek, advocatuur of als ouwehoeren een studie is......dan ouwehoeren gestopt. Je bent vroeger als baby ingeent met waarschijnlijk niet het BMR-vaccin maar het OH-vaccin!!! Daar komt nog bij dat je de genen van vader-Beckers hebt en gelukkig de looks van mama-Beckers. Zo krijg je dan Arianne Beckers. Heerlijk iedere dag zo'n uitgebreid verslag. Ga graag zo door.

    Jullie hebben nog heerlijk precies een week om van dit deel van de wereld te genieten, de tijd vliegt. Hoop dan ook dat je alles gezien en gedaan hebt dat je op je verlanglijstje had gezet.
    Ik denk dat die grote foto van Amsterdam in je appartement snel zal verdwijnen en daar voor in de plaats iets schitterends van deze reis zal komen te hangen.

    Pas goed op elkaar en gebruik al je zintuigen.xxxmij

  • 21 Augustus 2012 - 21:53

    Papa:

    Hoi kids, leuk zeg die foto langs de oever van de Maas. Zo zie je hoe mooi Nederland soms kan zijn. Jullie dachten toch niet dat ik hier in zou trappen?
    Mijn God jullie blijven wandelen en dat zonder enige beloning. Geen medaille of groene baret. Waar wandel je dan voor? Ik verdenk jullie ervan gewoon dikkere kuiten te willen kweken. Dat kan ook op een minder ingewikkelde manier. Hoe? Kom maar snel naar huis dan leg ik dat graag uit.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Anau

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2012

Akaroa - Christchurch

26 Augustus 2012

Portobello (Dunedin) - Akaroa

25 Augustus 2012

Portobello (Dunedin)

24 Augustus 2012

The Catlins - Portobello (Dunedin)

24 Augustus 2012

Te Anau - The Catlins
Bram en Arianne

Actief sinds 22 Juli 2012
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 21040

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2012 - 29 Augustus 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: