Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu

Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Bram en Arianne

20 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Overdrijven is een kunst die de familie Beckers best goed beheerst. Echter zonder te overdrijven willen we het verhaal van vandaag beginnen met het verhaal van gister tot de macht tien. We wilden wel eens wat anders dan een walking track, maar uiteraard wel in de natuur blijven zonder gids. Daarom leek een "tramping" ons wel wat. Dat klinkt immers als "trampelen", dachten we deze ochtend om 08:45u toen we voor het bordje "Devils Creek" stonden. Deze track hebben we gekozen, zoals Jeanine en ik een fles wijn uitzoeken. Leuke/grappige naam en ziet er leuk uit dus waarom niet proberen? Achteraf blijkt de keuze niet altijd de juiste keuze te zijn. Zo ook bij deze track zouden we haast zeggen. We hebben tot 14.30u afgezien, daar zeg je werkelijk u tegen. Maar in tegenstelling tot de (frequente) verkeerde wijn keuze was dit wel een geweldig gebied om te trampelen. Elke ondergrond van modder, tot water tot steen tot sneeuw hebben we gehad en de hoogste bergen hebben we van relatief dichtbij (waaronder The Remarkables, zegt genoeg lijkt ons)  kunnen bekijken. De 1400m hoge Mount Dewar waren we de baas en eenmaal boven (tel er een aantal uren bij op) voelden we ons fantastisch. Beter gezegd, we voelden ons mentaal fantastisch, want fysiek waren we geknakt. Helaas moet ik toegeven dat ook ik het loodzwaar had onderweg, mede door de perfecte voorbereiding (echte 12 euro wandelschoenen). Deze wandelschoenen waren al na 250m doorweekt vanwege een klein beekje dat ik over het hoofd zag, tot hilariteit van Brammetje. Om maar niet te spreken over hoe ze er uit zagen, en het belangrijkste, voelden toen we door de sneeuw liepen. Maar ondanks deze dalen waren de figuurlijke en letterlijke pieken geweldig. We vonden dat we onszelf mochten belonen. Veel mensen zullen dat doen middels een lekkere brownie of een mars. Wij trakteerden onszelf gewoon nog een keer op Japans eten. Wat een dag. Morgen gaat de tocht verder naar Te Anau. Dat is 2,5 uur rijden vanaf Queenstown dus een relatieve peulenschil. We zijn benieuwd wat daar op ons staat te wachten. Een ding weten we zeker, hoe super het vandaag ook was, morgen geen tramping voor ons. Maar eerst vanavond nog even genieten van de sauna en het bubbelbad.

Ps: Papa, Bram heeft voor het eerst, na het Japans eten met jou in Nijmegen, weer echt rib-eye vlees gegeten. Dit keer geen chateaubriand portie, maar wel enorm genieten.

• 20 Augustus 2012 - 09:17

Papa:

Jammie, rib-eye met knoflook en lente uitjes. Krijg er direct trek van. Goede beloning.
    Worden er voor de volgende wandeling nog fatsoenlijke schoenen gekocht? Die zul je daar toch zeker in alle soorten en maten kunnen kopen? Jullie voeten moeten straks onder handen worden genomen door een pedicure. Zien jullie er nu uit als "tramps"? Ik krijg daar echt een ander beeld bij.

Zo ga effe naar de chiroprakter. Met tegenzin, maar het schijn te moeten. Meld me later weer. Slaap lekker.

x

• 20 Augustus 2012 - 09:32

Mam:

lieverds,

wat een uitzicht, prachtig we kunnen er geen genoeg van krijgen.
    Maar ik denk dat jullie ons nu wel gelijk gaan geven, dat jullie in Limbricht naast die rugzakken ook fatsoenlijke schoenen hadden moeten kopen. Maar ja eigenwijs he? ook een Beckers trekje trouwens. De van Vloten kant is niet zo.

We hadden het net over de halve marathon in Meerssen en dat pap je de laatste bult zou begeleiden (waarschijnlijk op de fiets) maar ik denk dat Bram dat beter kan doen, die heeft nu zulke getrainde benen daar kan pap (zelfs op de fiets) niet tegenop.

Wij hebbebn gisteren ook afgezien, het was hier niet te harden. In de woonkamer was het op een gegeven moment 28 graden. Zelfs de airco had er moeite mee op de temperatuur dragelijk te maken.
    De paarden hebben staan zweten op stal het was gewoon zielig. Gelukkig hebben ze gemeld dat het iets beter wordt. Het record van 38.6 hebben we niet gehaald maar waren er met dik 36 wel dicht bij.

lieve schatten ik hoop dat de sauna en het bubbelbad (hebben wij gisteren 2 keer gedaan) een weldaad zijn geweest voor jullie spieren en dat jullie lekker slapen.
    tot gauw lieverds

PS had Bram ook van die fantastische wandelschoenen gekocht?
    dikke kus mam

• 20 Augustus 2012 - 11:42

Storm:

Zojuist ben ik onder handen genomen door de chiropractor. Het was heerlijk. Ik sta weer bijna helemaal recht. Donderdag ga ik nog een keer terug.

Mooie foto's weer. Mooi te zien dat je van start gaat in een t-shirt onder de zon en eindigt met trui in de sneeuw.

Ik heb straks een echte trainingsachterstand op jullie. Daams is gestopt met vechtsporten en richt zich nu op de halve triathlon. Waarom? Te veel risico op blessures tijdens vechttrainingen. Nu maar hopen dat hij niet onderuit gaat met de fiets.

• 20 Augustus 2012 - 15:11

Jony:

Is het echt geen fotoshoppen?? Het is gewoon niet eerlijk! Wij blijven het zeggen, SCHITTERENDE foto's die tot ons komen en die winter......volgens mij valt dat wel mee.
    Na gedane arbeid is het goed rusten (en....eten), neem het er maar lekker van, want dat hebben jullie wel verdiend.

Net als je moeder al schreef, het was in Nederland gisteren een absolute niet actieve dag, lekker in de schaduw zitten, vooral niet te veel bewegen en veel drinken. Vooral afgelopen nacht was het niet om te harden. En dan vooral vanmorgen met een vrolijk gezicht weer naar kantoor....

Lees dat jullie vader naar de chiropractor gaat...zelfs kleine Lars heeft daar baat bij, ik ben 2 weken geleden mee geweest met Daphne om eens te kijken, nou ik heb met ongeloof staan kijken. Toen die man dat zag zei hij " ik zal het bij u ook eens doen wat ik met uw kleinzoon doe...." ik kreeg met een soort van hamertje klopjes in mijn nek. Maar.....het heeft geholpen en daar gaat het om. Vreemd iets dat chiro-gebeuren.

Pas goed op elkaar en gebruik al je zintuigen.xxxmij

• 20 Augustus 2012 - 17:54

Anna :

wederom weer mooie foto,s en ook die waarop jullie poseren.inder daad gisteren heel warm niet klagen ,daar gaan wij toch allemaal voor op verre reizen,en nou kregen we het gratis in nederland.ben met opa en jaya met de tryke lekker naar buiten land kann geweest ligt in belgie.lekker koel op dat ding en leuke terrasjes pikken.ben benieuwd wat we morgen weer van jullie te horen en zien krijgen,altijd spannend.liefs opa en oma

• 20 Augustus 2012 - 18:06

Petra:

Lieve Allebei,

Wij zijn net terug uit een zeer warm Frankrijk en heb dus een gigantische achterstand met al jullie verhalen!!
    Wat geweldig om jullie belevenissen te lezen en wat een prachtig land. De foto's zijn inderdaad net niet echt.
    Jullie zijn wel een ontzettende bikkels met al die sportieve en inspannende aktiviteiten (komt vast door de van Vloten genen....)
    Morgen ga ik naar jullie pap en mam, het gooise meisje weer ophalen en alle bollen knoflook die ik op de markt in Frankrijk heb gekocht weer bij jullie pap achter te laten. De auto terug naar Nederland stonk echt naar de knoflook, kan je nagaan!
    Lieverds nog een hele fijne tijd, pas goed op elkaar en tot het volgende verslag!
    Dikke kus van ons uit een ook zeer warm Nieuwerkerk.
    Petra.

• 20 Augustus 2012 - 21:36

Bob En Dymph:

Lieve Aatjes,

Daar komen wij ook nog eens aankakken helemaal achteraan. Kunnen we het met goed fatsoen niet meer over het weer hebben.
    Wel nog een stunt van Bob die met het weer te maken had: hij zet gister de sproeier aan, netjes aan onze kant van de haag, maar had er geen rekening mee gehouden, dat er wel eens wind kon komen en meer druk op de waterleiding. Toen ging de telefoon: of we een hekel aan ze hadden, bij de buren was alles klets, van tuinkussens tot bibliotheekboeken en alles wat daar tussen zat. Het zal Jantje de Boer niet wezen.
    Als ik jullie verslagen lees, voel ik me steeds luier worden. Wat een activiteiten, gruwelijk.
    Wij gaan binnenkort ook een wereldreis maken. Dat meld ik maar vast, kunnen jullie je geestelijk voorbereiden. We gaan helemaal naar het verre Limburg, hebben ook eindelijk een keer iets afgesproken met die naar hun kinderen hunkerende ouders!!!!!
    Lieverds, niet te veel japans voer naar binnen werken, daar krijg je scheve ogen van.En anders wij wel......
    Knuffel

• 21 Augustus 2012 - 08:58

Kim:

Ben er weer!!! Had het natuurlijk druk met handballen en zweten afgelopen weekend vandaar dat ik even verstek heb laten gaan :), maar ben vandaag weer helemaal bijgelezen.
    Wel grappig jullie verhalen te lezen.. en leuk om te horen dat jullie zo genieten.

Heb vandaag niet zo veel te vertellen alleen zal ik een kaarsje aansteken voor goed weer in Milford Sound. Aangezien het daar bijna altijd slecht is..

Jeanine ik weet dat je dit leest ;) vandaag ff geen langste verhaal wedstijd maar dit zal zeker nog komen..

xx Granny Pants