Plimmerton - Wellington - Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu Plimmerton - Wellington - Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu

Plimmerton - Wellington - Picton

Blijf op de hoogte en volg Bram en Arianne

14 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

Brom was alleen Brom tegen my little pony. Maar na tien uren slaap van zijn kant (van 20:00u - 06:00u) is hij sowieso weer helemaal de oude. Dank voor jullie eerlijke en oprechte berichten. Dat waarderen we zeer. Vooral in aantocht naar de boot is het fijn om te worden herinnerd aan kotsende taferelen. Maar zeg nou zelf lieve mama. Zonder watervliegtuigje had je nooit kennis gemaakt met die lieve Russin. Hoe dan ook, ik ga de uitdaging aan en zal zonder te spugen de overkant halen (al voel ik me hondsberoerd, denk maar niet dat ik dat zal toegeven). My little pony hadden we gister al gedag gezegd (helaas kunnen we geen stemmetjes duidelijk overbrengen, maar dat zullen we bij thuiskomst met plezier doen). Na een heerlijk ontbijt (kitkat) ging onze bootreis beginnen en zeiden we het Noordereiland gedag. Sunny staat netjes op het dek en we gaan zo'n 3,5 uur varen. Picton is het plaatsje van waaruit de avonturen van het Zuidereiland zullen gaan beginnen. Als je al niet misselijk wordt van de boot dan is het wel van de mensen die ontbijten met spek en ei en andere vies ruikende maaltijden. Eenmaal gesetteld op een comfortabel plekje en toen we eindelijk bijna sliepen klonk er ineens enorm gekraai. "The Johnny's" noemden ze zichzelf (coverband van Johnny Cash). Onder de douche wil je dat gejengel nog niet horen. Maar goed toen ze eindelijk na een liedje of zes weer ophielden (er klapten twee mensen: twee kindjes van een jaar of zeven) vielen we weer in slaap. Dag Noordereiland, HALLO ZUIDEREILAND. De beste keuze die we gister gemaakt hebben is om de ferry te vervroegen (die stond eerst in de middag gepland). Helaas was het niet mogelijk om naar de Malborough Sounds te varen (die vertrok al om 09.30u), maar aangezien de mensen aan het einde werden opgehaald door een auto hebben we de track andersom gedaan. Tweede beste keuze. Het is een track die ongeveer vier dagen duurt en we snappen waarom. Prachtig en een flink eind wandelen! Jammer dat we hier niet langer hebben, maar top dat we er van hebben kunnen proeven (dank voor de tip, Kim). Inmiddels zitten we in ons hostel uitgebreid op de bank na een Indiase maaltijd (lekker!) en kijken we naar het nieuws. De westkust staat onder water. Wat hebben wij vandaag weer een mazzel gehad met het weer. Morgen gaan we naar Abel Tasman. Op naar nog meer moois!

Ps1: Kimmetje, tegen mij zeggen dat ik moet stoppen met hardlopen is als tegen jou zeggen dat je moet stoppen met blond doen. Jammer dat deze ook weer op mij van toepassing is.
Ps2: Jeanientje de grote dierenvriend, vroeg ons of er geen beesten in Nieuw Zeeland zijn. Heb je de foto met het paard en schaap gemist? Waarschijnlijk leven er meer schapen dan mensen in Nieuw Zeeland!

  • 14 Augustus 2012 - 09:46

    Papa:

    Hallo allebei, fijn dat jullie de bootocht hebben overleefd. Ook goed te horen is dat Brom weer gewoon Bram is. Waarom maken jullie geen foto's van mensen? Kom je die onderweg niet tegen? De stem nadoen van My Little Pony is leuk, maar foto's zeggen soms meer dan woorden. Vertel eens iets over de mensen. Zijn ze aardig, gesloten of open? Bij aardrijkskunde schrijf je toch ook niet alleen over de natuur. Je kunt heel veel schapen hebben in een land, maar als niemand ze scheert en de wol gebruikt schiet dat toch niet op? Is er een levendige handel in mooie truien en petten? Ik herinner me dat Arnold ooit een mooie wollen pet voor me heeft meegenomen uit Nieuw Zeeland. (hint....)

    Sunny is echt oud zeg. Dat is een bakkie van ruim voor 2000 schat ik zo. Is hij wel zuinig of slurpt hij? Wat kost de benzine in Nieuw Zeeland en zijn er ruim voldoende tankstations?

    x

  • 14 Augustus 2012 - 10:39

    Jony:

    Zie je wel, het zit gewoon tussen de oren. Misschien toch een beetje zeebenen? Ik geloof graag dat het daar allemaggies kan spoken op dat water.

    Weer schitterende foto's van dat deel van onze aardbol. Ik zal straks eens goed op de landkaart kijken waar jullie precies zitten en ook me eens verdiepen in wat aardrijkskundige zaken van dat gebied. Ik weet nog wel van de lessen vroeger van school dat de eerste Europeanen die daar kwamen te wonen, criminelen waren. (Vooral Engelse). Je zou toch bijna een misdaad begaan om daar naar toe gezonden te worden (ik vind het niet bepaald een straf!). Maar dat gaat wel over de 18e eeuw.

    Hier is het het mooiste zomerweer wat je maar in Nederland kunt hebben, 25 graden, lekker windje HEERLIJK. Richting weekend wordt het zelfs 30 graden.
    Vannacht komen Lennard en Wendy weer thuis, kunnen ze langzaam wennen aan de temperaturen.

    Lieve schatten, jullie zitten zowat op de helft van jullie geweldige reis, nog heerlijk 2 weken voor de boeg met veel uitdagingen en ontmoetingen, wij lezen met heel veel plezier jullie belevenissen.

    Pas goed op elkaar en gebruik al je zintuigen. xxxmij

  • 14 Augustus 2012 - 10:40

    Mam:

    jeetje, pap is jullie bijna aan het overhoren zoveel vragen stelt hij.
    En oma had gelijk wat jou eerste bootreis betreft Jankie, toen hebben we in het Caribisch gebied een echte storm op zee meegemaakt. Het ging op zee zo tekeer dat we uit ons bed rolden en de spullen uit de schappen vielen. De mand met zeeziektabletten die bij de balie stonden was in een oogwenk leeg.
    Iedereen hing al kotsend over de reling behalve jij. Later bleken die zeebenen toch niet te bestaan.
    Wat Bram betreft moet ik toch zeggen dat ie van dit soort dingen allemaal geen last geeft gehad, of hij heeft het mooi kunnen verbergen. Oke hij heeft het niet zo op spinnen en daarom heeft hij ook Nieuw Zeeland uitgekozen ipv Australie want daar heb je pas echte spinnen.

    Nog even terugkomend op dat watervliegtuigje, ja ik had een lichte aanvaring met een Russin die mij vervoglens de hele week met "vriendelijke" gebaren bleef volgen. Maar goed we waren wel 6 uur eerder op het eiland dan zij.

    Wederom prachtige foto's. maar denken jullie er nog aan om nog een foto te maken zoals in het tijdschrift. Hardlopend met een mooi uitzicht. Zet de camera op de sport stand dan komt het goed.

    Ik ben benieuwd of het zuiden net zo mooi is als het noorden.
    Geniet er van lieverd.

    weltrusten en tot morgen.
    dikke kus mam


  • 14 Augustus 2012 - 11:25

    Bram En Arianne :

    Lieve, lieve papa. Wie was er vandaag vervelend? Je leest de verhalen maar half! We hebben het gehad over de aardige, goed kokende, Italiaanse Kiwi, de ADHD hostess, My Little Pony, de Duitse medereizigster, de Johnny's, de mensen die ons bemoedigend toespraken, need to say more? Ze zijn ontzettend open en aardig en Bram kijkt zijn ogen uit op "schattige gezichtjes". Er zijn ook genoeg woeste mannen, zonder het voorvoegsel aantrekkelijk. Onderweg zien we, op een verdwaalde wandelaar die waarschijnlijk bezig is met zijn laatste tocht, helemaal niemand! Heerlijk dus.

    Sunny heeft dorst en slurpt als een malle. Zeker op de bergen! Benzine kost hier ongeveer 1.50-1.60 euro dus niet bepaald goedkoop, maar ook niet super duur. In de bergen zijn geen tankstations, maar in de dorpen en steden genoeg. We hebben in ieder geval nog niet stil gestaan. Dat is best knap, want Sunny heeft een tankje van lik me vestje.

    Er zijn schapen genoeg dus wol in overvloed zou je zeggen. Hoewel, we hebben pas een "sheepworld" gezien waar uggs bijna duurder zijn dan in Nederland. Kortom Nieuw Zeeland is geen goedkoop land, maar momenteel heerlijk uitgestorven met prachtige views. 

    Ps: Je weet toch dat je met een pijnlijke rug gewoon moet blijven bewegen?

  • 14 Augustus 2012 - 11:36

    Bob En Dymph:

    Hoi eiland-hoppers,

    Verhalen over varen zijn aan mij Niet zo besteed! Ik word al zeeziek op de boot naar Ameland......
    Maar soms moet je wat. Als ik jullie verslagen lees, valt me hetzelfde op, wat mij ook wel overvalt: er zouden op bepaalde momenten geen andere mensen om je heen moeten zijn van de categorie stoorzenders. Zit de wereld af en toe vol mee.
    Heeft Nieuw-Zeeland trouwens zoiets als een eigen keuken? Dat vroeg ik me ineens af, omdat er nu indiaas eten voorbijkwam.
    Stel zo onderhand net zoveel vragen als jullie pipa. Zou het iets met leeftijd te maken kunnen hebben? ( Hij gaat me nu vast mailen, dat hij een stuk jonger is!)
    Gewoon doorgaan met genieten, dikke kus uit een zonnig Velp van Bob en zijn sevretaresse

  • 14 Augustus 2012 - 11:48

    Mam:

    Oeps jullie hebben gelijk hoor, maar een ding hoef je pap niet te vertellen en dat is dat ie moet blijven bewegen. Ik moet hem soms een beetje stoppen omdat ie anders te veel doet met alle gevoglen van dien.
    Ik heb nog een afspraak bij Daams willen maken maar die zit tot volgende week hartstikke vol, schiet dus niet op.
    Straks is zijn stormbaan klaar en dan is storm niet klaar. We hebben ook een leuke naam bedacht voor dit projectje "stormsbaan". ik denk dat ik er een bordje van ga laten maken lijkt met wel toepasselijk.

    Ja dit weekend wordt een goeie, ze hebben het over tropisch warm. Jan de Gelder is dan jarig en geeft een feestje waar we voor uitgenodigd zijn, kan ik gelijk even met Wendy de planning doornemen want maandag gaan de hechtigen van Brieke eruit. Ze is nog steeds super braaf en iedereen is verbaasd dat ze er zo goed uitziet.

    Jankie de bevestiging voor Meersen 21,5 km hebben we binnen

    dikke kus mam



  • 14 Augustus 2012 - 13:21

    Frank:

    Johnny Cash gekraai en gejengel noemen, FOEI! :p
    Heul veul plezier en ik heb nog altijd foto's tegoed van mooie vrouwen.... POIDH=pic's or it didn't happen ;)

  • 14 Augustus 2012 - 13:41

    Kim:

    He stuiterballetje,

    Heb vandaag uit protest mijn haren donker geverft :), dus als je terug komt zal het alleen nog maar serieuze praat worden over politiek, het weer en belastingen enzo..
    Cool om te horen dat de wandeling leuk was!!!
    Als je naar Abel Tasman rijd kun je via de mirror lakes rijden (echt best leuk, wel alleen met open weer doen anders is het misty lakes) en je kunt een hele mooie berg route nemen (ook hiervoor geldt alleen bij lekker weer).
    Wij hebben bij Abel Tasman gekajakt.. even een paar tips:
    - haren stijlen heeft geen zin
    - leuke kleren heeft geen zin
    - de boot terug boeken zeker doen (je bent na 5 uur peddelen echt kapot)
    verder is het super cool want je kunt rond een eilandje peddelen en daar zie je zeehonden, pinguins en van die kleine baaitjes.
    O je bereid je er maar op voor dat je mega nat wordt...
    Dit waren mijn tips van de dag weer... tot morgen :) de rit van Abel Tasman naar Franz Jozef is echt te vet!!!!!1 van de mooiste autosnelwegen ter wereld... (samen met highway one en een weg in jordanie)

    dikke kuss Kim .

    O jee vanavond de eerste zaal training, hoop dat mijn vizier net zo scherp is als mijn ren kunsten :)


  • 14 Augustus 2012 - 13:45

    Kim:

    trouwens volgens mij hadden wij dezelfde auto.. mega veel km op de teller.. en slapen in de auto was geen succes, als je de bank namelijk naar voor klapt heb je niet 1 kofferruimte maar een gat in het midden...

    geen tip dus..

  • 14 Augustus 2012 - 14:47

    Jeanine:

    Arme kim was blijkbaar zo gedemotiveerd dat ze op slag niet meer is komen rennen gisteren :P

    Ik zag de foto van paard en schaap inderdaad nadat ik dat berichtje had gestuurd. Mij als echte dierenliefhebber doet dat zeer veel deugd (de eendjes hebben trouwens een prominente plaats op mijn kamer gekregen). Ik wilde eigenlijk meer weten of je ook wat meer vreemde, exotische, onbekende of enge dieren was tegengekomen, maar dat schaap zag er ook heel bijzonder uit hoor! Maak maar een foto van een zeehond voor me. Al wist ik niet dat die uberhaupt voorkomen in Nieuw Zeeland. Ja, ja ook ik ben af en toe een tikkeltje blond...

  • 14 Augustus 2012 - 15:07

    Mam:

    dit is toch echt geweldig he, al die reacties op reacties, en dat allemaal via Nieuw Zeeland.

    Frank, Bram is er een van weinig woorden (laat zijn zus het schrijf werk doen) ik denk dat dat voor wat de foto's van mooie vrouwen betreft, niet anders is. Arianne zal ze niet maken.

    Kim, onze reisleidster met super leuke tips

    Jeanine, ik denk dat ze die wilde beesten het liefst niet tegenkomen. Maar zeehouden komen ook in de Wadden voor dus waarom niet in Nieuw Zeeland

    Jony, dat van die criminelen was volgens mij Australie en niet Nieuw Zeeland

    Bob en Dymph, jullie zien er niet half zo oud uit als Andre zich nu voelt hoor

    dikke kus mam (en pap)


  • 14 Augustus 2012 - 15:47

    Stormpje:

    Hi Kids, via jullie tante en moeder kom ik zo kort voor de verkiezingen terecht bij Geert Wilders.
    Ik las dat zelfs blondjes over serieuze onderwerpen willen praten dus dit is toch wel passend.
    Onze blonde held kwam na bestudering van de geschiedenis met het plan tuigdorpen in te richten.
    Tuigdorp is verkozen tot woord van het jaar 2011. Het is een: “afgelegen locatie die is ingericht als woonoord voor veelplegers e.d.”, aldus Van Dale. Was dit een briljante ontdeking van ome Geert? Neen, want ook de kolonisatie van Australië begon op die manier. Tussen 1788 en 1868 maakten 160.000 Britse criminelen een gedwongen enkele reis naar het verre continent.

    Ik heb vanochtend vragen zitten stellen en wordt daar terecht op afgerekend. Natuurlijk komen in jullie berichten mensen voor. Waarom zo spaarzaam? Omdat je bijna niemand tegenkomt. Kun je daar de stilte horen? (Dat is me in Fins Lapland en in Conomara (Ierland) gelukt.)

    Het benzineverbruik van jullie Sunny valt te vergelijken met het wijnverbruik in huize Beckers. Blijft slurpen, maar valt zelden stil.

    Enjoy.

    x



  • 14 Augustus 2012 - 20:21

    Frank:

    Dan ga ik maar voor foto's van penguins! ;)

  • 14 Augustus 2012 - 23:24

    Bruls:

    Kim, ik kan dit dus niet laten. Op de triviantvraag wat is de top 3 gespreksonderwerpen van hoogbegaafde mensen zou jij dus antwoorden: politiek, belastingen.....en het weer. Namens de gehele mensheid hoop ik dat je haarverf wateroplosbaar is, waar ik dan weer niet aan zou twijfelen als jij je haar zou willen verven ;)

    Machientje, zorg eens dat Centie wat indrukken krijgt van NZ. Zoals je pa al zei: bij aardrijkskunde schrijf je ook niet alleen over de natuur, je maakt er namelijk ook foto's van. Doe dat dan ook als je over bepaalde groepen van de bevolking praat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2012

Akaroa - Christchurch

26 Augustus 2012

Portobello (Dunedin) - Akaroa

25 Augustus 2012

Portobello (Dunedin)

24 Augustus 2012

The Catlins - Portobello (Dunedin)

24 Augustus 2012

Te Anau - The Catlins
Bram en Arianne

Actief sinds 22 Juli 2012
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 21044

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2012 - 29 Augustus 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: