Motueka - Fisherman Island - Adele Island - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu Motueka - Fisherman Island - Adele Island - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu

Motueka - Fisherman Island - Adele Island

Blijf op de hoogte en volg Bram en Arianne

16 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Motueka

Na een heerlijk McDonalds ontbijt -het "kiwi big breakfast" bestaat echt, maar deze hebben we wijs niet genuttigd - kwam Bram met de mededeling dat hij vandaag graag wil afzien.
"Prima", zei ik nog, "want we zitten toch bij elkaar in het bootje. Mag jij je uitleven." "Nee, ik wil twee aparte kajaks. Dan moet je zelf ook maar wat harder peddelen." 
Ja, tuurlijk. Dat doe ik wel even. Meneer stond niet stil bij het feit dat kleine broertjes groot worden en de 'grote' zus al jaren constant blijft.
Gelukkig bleek later dat we toch een tweepersoonskajak kregen. Hoewel.. Ik kan me herinneren dat ik ooit bijna slaande ruzie heb gekregen in een kajak. We zullen zien hoe dat afloopt, dacht ik nog. Na een safety check van mister pretty face (de eerste knappe Kiwi met sixpack, maar ook ontzettend verwijfd. Helaas weer geen foto al denken we dat hij best graag poses had willen aannemen) en een lesje hoe terug te komen in de kajak bij kapseizen, mochten we vertrekken. Bram ging voorin om te navigeren en ik mocht achterin sturen. Het liefst had Bram dit allebei zelf gedaan, maar dat ging niet. Eenmaal in zee (ja, open zee kajaken!) moesten we even wennen, maar ging kajak Beckers al vrij snel naar 'Fisherman Island'. De eerste de beste die ooit nog een keer bij ons op de bank durft te zeggen dat kajakken geen Olympische Sport is doen we wat aan! Maar dat terzijde. Naar het eerste eiland was het 4km peddelen en onze rug deed, naar schatting, al op de helft hartstikke zeer. Maar het was het meer dan waard. We zijn om 'Fisherman Island' gekajakt en zagen al vrij snel een vriendje (zeehond) op ongeveer twee meter van de boot. Hij trok behoorlijk de aandacht en was alles behalve verlegen. Hij zwom zelfs even mee. We snelden ons om het eiland om nog meer zeehonden te kunnen zien. Net toen we dachten dat we waarschijnlijk tevreden moesten zijn met deze ene zeehond, en onze rug nog meer voelden, zagen we aan land tientallen zeehonden liggen. De een nog dikker dan de ander. Ineens geen last meer van rugpijn toen we dit zagen. Geweldig om te zien hoe die beestjes liggen te zonnen en als ze het warm hebben lekker te water gaan. Want hoe slecht de weersomstandigheden gister waren, hoe fantastisch we het vandaag gehad hebben. 
Hoe was de safety check ook al weer? Niet aan land gaan bij rotsen? De zee was ongelooflijk rustig en we waren alleen op zee dus Bram heeft prachtige foto's kunnen maken van onze vriendjes op de rotsen. Jeanine opletten, exotische dieren op de foto! Na daar heerlijk rondgebanjerd te hebben zijn we naar een volgend strand gekajakt om even bij te komen. Daarna volle vaart vooruit, nog een eilandje gepakt, en binnen de tijd aan land. Na vier uur kajakken is het toch wel mooi geweest. Dat zullen we morgen gegarandeerd gaan voelen. Nog een avondje doorbijten in ons 'luxe resort' en dan morgen 4,5 uur rijden naar Hokitika. Dat is een tussenstop voor Fox Glacier dat geweldig schijnt te worden. We zijn benieuwd!

Ps: Achteraf gezien ging het prima in de kajak. We leven beide nog en zijn allebei geen enkele blauwe plek rijker. Het kan dus toch samen!

  • 16 Augustus 2012 - 10:01

    Kim:

    Cool!!!! hebben jullie ook zeehonden geluiden gemaakt!! ze zijn echt cool he!!! Geen kleine blauwe pinguin gezien?? jammer, want die zijn echt te schattig.
    Op de weg naar de Glaciers kun je ook nog zeehonden spotten (echt super cool , zeker doen is ergens een afslag) en de pancake rocks.. verder gewoon genieten echt een vette weg!!

    Jullie moeten ook echt gaan hiken op een glacier.. is echt super cool!! kan volgens mij bij franz Josef.

    have fun.. morgen de tweede zaaltraining..

    Ben trouwens wel benieuwd hoe veel mailtjes ik ga krijgen in Madagascar ;)

    xx Speedy

  • 16 Augustus 2012 - 10:13

    Mam:

    hoi lieverds

    het lijkt wel zomer op die foto's, wat schitterend. Jullie weten toch na regen komt zonneschijn.
    Met zo'n kajak kom je weer op heel andere plaatsen. Jullie komen al bijna niemand tegen maar op die manier krijg je toch het alleen op de wereld gevoel.
    Gelukkig is broertje geen broertje meer, anders waren jullie vast niet op de juiste plek aangekomen met die kajak, open zee of zo. Ik denk dat jullie spieren morgen wel zullen protesteren.
    Die zeehondjes zijn schattig, maar wisten jullie dat in de haven van Rotterdam een echte Bultrug walvis is gesignaleerd die al springend het zichtbaar heel erg naar zijn zin had. De havenmeesters hebben hem al toeterend weer naar open zee geholpen. We hebben een foto van het dier gezien echt geweldig.

    Als je trouwens eens een verslag van anderen leest via waarbenjij.nu die ook op die plaatsen geweest zijn dan lees je dat die net zo enthousiast zijn als jullie.
    Houden jullie heb nog vol, of is het zo langzamerhand genoeg geweest. Voor wat pap en mij betreft, we missen jullie nu toch wel een beetje.

    Oma heeft gisteren waarschijnlijk gedacht, geen drie keer maar vier keer is scheepsrecht.
    Maar het is teminste nog gelukt.

    lieve schatten, weltrusten en voorzichti op jullie volgende trip. Ik hou het reisschema erbij dus ik weet op die manier ongeveer waar jullie zitten.

    dikke kus mam


  • 16 Augustus 2012 - 10:36

    Storm:

    Kids, ik ben trots op jullie. Toen ik nog bij de commando's zat oefenden we met kajaks. Tja, Storm hé....
    Met oom Bob peddelde ik ooit van Velp naar Zutphen. Dat was afzien omdat die gekke man echt hard kon roeien. Jullie hebben ook samen geroeid in Bonaire. Bram bij opa en jij bij mij in de boot. Toen roeiden we die twee er nog uit. Dat zou nu maar eens zo anders kunnen gaan.

    Die arme bultrug walvis zal volgens experts zijn havenbezoek waarschijnlijk niet overleven. De Noordzee is te ondiep en de weg vinden via het nauw van Calais schijnt vrijwel onmogelijk te zijn voor dat arme beest. Zou erg leuk zijn als die grapjas dat wel kan.

    Gisteren heb ik toegegeven dat ik het niet erg zou vinden als jullie nu weer terug zouden komen. Mama maakt daar direct missen van. Ik wil dat nu nog niet toegeven.

    Mooie weersverandering bij jullie. Hier is voor het weekend 30+ voorspeld. Ben benieuwd.

    Geniet verder van jullie vakantie.

    x

  • 16 Augustus 2012 - 15:12

    Anna :

    lijkt mij geweldig deze mooie beesten van kort bij te zien,ben jaloers.en wat een lef hebben jullie beide om op de zee te gaan met je kajak .maar zo te zien meer dan de moeite waard.eerlijk gezegd sluit ik mij bij jullie mams aan en ben stiekum blij jullie weer heelhuids te mogen knuffelen.liefs en word niet te overmoedig let goed op elkaar.opa en oma

  • 16 Augustus 2012 - 22:10

    Bob En Dymph:

    Hoi Aatjes,
    Reactie komt steeds later op de avond hier vandaan.....
    We worden trager lijkt het wel. Mooie tocht hebben jullie gemaakt met als beloning zeehonden -en waarschijnlijk- spierpijn. Hoor je vader nog piepen!
    Als jullie trouwens maar lang genoeg weg blijven, kom je steeds meer over de avonturen van Bobby en Dreetje te weten. Vraag is of jullie dat zouden moeten willen.
    In dit luxe resort ligt de ene helft van het illustere duo bij te komen in een heet bad. Hij heeft aan de oprit van Niels en Karan gewerkt vandaag. Niels had iemand ingehuurd om de boel weer glad te maken, maar het resultaat was de Noordzee boj windkracht 10.
    Niels heeft hem vriendelijk doch dringend verzocht zijn gezicht niet meer te laten zien.
    Had ik het vandaag bete voor elkaar, kon mijn engels oefenen. Varen heerst en dus heb ik vandaag vrienden uitgezwaaid, die morgen inschepen op een schip van de Holland-Amerikalijn voor een cruise naar de Middellandse Zee. Ze moeten wel "werken", maar hebben heel veel vrij, tickets betaald voor de terugreis en flink verdienen an boord. Lijkt me een ideale combinatie. Beetje gitaar spelen, Amerikanen met teveel geld inpakken en hopsakee.
    Peter woont hier in de buurt, maar Jon is van de week uit Amerika gekomen. Ze kennen elkaar uit hun spaanse flamenco-tijd. Jon heeft hier in de loop der jaren workshops gegeven, deels in het engels, deels in het spaans. Tegen dat we na zo' N weekend weer naar huis gingen, heerste er babylonische spraakverwarring. Goed mijn engels geoefend.
    Bespeur in de reacties van zekere ouders in Limburg toch enige hunkering naar jullie, maar troost je, als jullie straks weer op honk zijn, staan vast de emmers met behangselplak alweer klaar!
    Tot het volgende verslag, veel plezier,
    Dymph en de Badeend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Motueka

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2012

Akaroa - Christchurch

26 Augustus 2012

Portobello (Dunedin) - Akaroa

25 Augustus 2012

Portobello (Dunedin)

24 Augustus 2012

The Catlins - Portobello (Dunedin)

24 Augustus 2012

Te Anau - The Catlins
Bram en Arianne

Actief sinds 22 Juli 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 21042

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2012 - 29 Augustus 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: