Motueka - Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu Motueka - Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Bram en Arianne - WaarBenJij.nu

Motueka - Hokitika

Blijf op de hoogte en volg Bram en Arianne

17 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Vanochtend om zeven uur zijn we met gierende banden uit ons tuinhuisje vertrokken. Op naar Hokitika, de tussenstop voor Fox Glacier. We hebben bij deze tussenstop gelijk gebruik gemaakt van onze "oom Bob en tante Dymph"-voucher. Even iets meer rust inbouwen. We hebben ruim 4,5 uur gereden (had je het over deze wegen, Kim? In ieder geval super mooi!) en daarna hebben we een tandje terug geschakeld. Hoewel.. Ons nieuwe huisje mondt uit op het strand en het uitzicht is wederom prachtig. Dit lijkt eentonige informatie te worden, maar geloof ons op ons woord als we zeggen dat we net twee nachten in een trailertrash achter de rug hebben (ook al waren de uitzichten in de omgeving wel om bij weg te dromen). Maar om weer terug te komen op onze "rust". Bram wilde graag mee gaan hardlopen. Hij vroeg om over het strand te gaan lopen. Natuurlijk, geen enkel probleem. Voor een ieder die nog nooit over het strand heeft gerend of deze link, net zoals Bram, niet (meteen)  legt: Hardlopen op het strand is enorm zwaar! Tot zover dus onze rustige dag. Lekker uitwaaien en afzien, al hardlopend op het strand. Brammetje deed het prima. Bij een temperatuur van 13 graden met een heerlijk zonnetje en zo vlak langs het water lopend was het onmogelijk om dat water de rug toe te keren zonder erin gelegen te hebben. Na ons uurtje hardlopen zijn we snel het water in gerend (en ook net zo snel weer er uit). Koud, maar ontzettend lekker en goed voor de spiertjes (die best meevallen na ons kajak avontuur van gister). Morgenochtend vertrekken we naar Fox Glacier waar we slechts een dagje hebben, maar een heleboel willen doen. Een flinke Glaciertocht staat in ieder geval op het programma, want dat schijnt een must do te zijn. Voor ons is het weer bijna bedtijd. Geniet van jullie dag!

Ps: We vinden de verhalen van soldaat Jicht en soldaat Ischias eigenlijk wel vermakelijk. Dus blijf ze vooral vertellen.

• 17 Augustus 2012 - 10:19

Jony:

Jaaaaa, ik ben de eerste vandaag!! Gisteren niet aan toe gekomen. "Het werk gaat voor het meisje" is mij altijd geleerd. Ik heb gisteren de hele dag op kantoor gezeten en gisteravond visite gehad, dat is natuurlijk niet een enorm excuus dus bij deze mijn excuses.

Dat wordt afkicken wanneer jullie weer in Nederland zijn, op alle gebied, sporten vooral! Dus maak er maal optimaal gebruik van.
    Dat is juist het leuke van rondreizen, veel verschillende plekken, om iedere bocht weer een ander uitzicht, andere sportmogelijkheden, dus andere disciplines!

Je zult het al meer gelezen hebben maar de vooruitzichten voor het komende weekend in Nederland...tropisch met zondag 35C
    Misschien net iets te veel voor hier.

Let goed op elkaar en gebruik al je zintuigen.xxxmij

• 17 Augustus 2012 - 11:04

Mam:

allerliefste schatjes

morgen hoeven jullie gelukkig niet zo ver te reizen dus houden jullie meer tijd over om wat anders te doen.
    prachtig die foto's van jullie in het water maar het ziet er inderdaad wel koud uit hoor.
    Hardlopen door zand is inderdaad zwaar, maar langs het water beter te doen dan door mul zand.

Morgen een glatsjer tocht, heb gelezen dat jullie dan wollensokken en schoenen met spijkers aanmoeten (laat de gympies maar thuis) en laat je vooral adviseren wat je als kleding aanmoet doen, want het schijn na een tijdje daar warmer te zijn dan je denkt (waarschijnlijk speelt inspanning daar ook een rol)

Gisteren zijn we weer in Maastricht op de KG5 geweest, was allemaal in orde en een klein beetje post niets bijzonders. Daarna weer wat gegeten en gestrand bij de 13 jongens........., ja gelukt.
    Bij thuiskomst had Mel ons verrast, had van voor tot achter een pisspoor uitgezet met uiteindelijk een hele plas. Domper op een gezellige avond kon nl met de detol aan de gang.

Zometeen gaan we naar kantoor in Sittard want de fotograaf komt, moeten we met z'n allen op de foto.
    Pap had een grijskostuum klaar liggen, mag ie van mij niet aan. Jong (nouja jong) dynamisch kantoor moet niet stijf op de foto hoor.

Ja verhalen van en over die twee kerels, daar kun je een boek mee vullen, maar zoals jullie ze nu noemen dat lokt natuurlijk weer om schrijverswraak.

lieverds welterusten en voorzichtig onderweg en op de gletsjer.
    kus mam

• 17 Augustus 2012 - 13:25

Anna :

wat zijn jullie ondernemend zo te volgen komen een paar profs terug zeker als het op lopen aankomt. mooie foto,s van jullie twee en wat heeft die bram een mooie body. wij gaan vandaag genieten van een tochtje op de trike,lekker verkoelend. geniet weer van een mooie dag samen kus opa oma. p.s zal proberen niet dubbel te versturen ha.ha

• 17 Augustus 2012 - 14:39

Soldaat Ischias:

Wat een naam hebben jullie nu weer voor me verzonnen. Maar wees gerust ik heb geen neiging nare dingen te schrijven. Arme Bram, dat lopen langs het water is afzien. Jij bent straks geheel afgetraind en klaar voor de urbanathlon. Ik heb vandaag voor de tweede keer een rustig trimloopje gedaan. Die gekke pillen zorgen voor de nodige ontspanning. Goed advies van de dokter op afstand.

We hebben nieuwe kantoorfoto's laten maken door een fotograaf voor onze internetsite. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Er zit er eentje bij waar je op de achtergrond heel duidelijk Geesink vs Beckers in actie ziet. Dat wordt mijn nieuwe foto voor de site. Ook een hele leuke groepsfoto van de twee secretaresses en drie advocaten. Mama en ik in blauwe zomerkleuren gekleed. (Neen, je mag geen pak aan.)

Op dit moment wordt een gat gemaakt in de muur op mama's werkkamer. Gisteren heeft ze zich beklaagd bij me. Haar kamer was veel te warm. Neen, schat dat is je overgang was niet afdoende als reactie. Het resultaat is dat ze zo meteen een airco op haar kamer heeft. En oh ja, dat ding kan ook in de woonkamer worden geplaatst. Ook daar moet een gat worden geboord. Dat is pas adequaat reageren op de wensen van moeders of niet?

Heel veel plezier in de bergen. Maak er een mooie klimpartij van. Kijk goed uit en gebruik niet alleen jullie spieren maar ook jullie verstand.

x

• 17 Augustus 2012 - 20:17

Bob En Dymph:

Hoi Aatjes,

Bovengenoemde soldaten pruttelen over hun namen, hoe zou dat nou komen?
    Wat een enorm temperatuurverschil tussen jullie en ons hier, grofweg zo'n 17 graden als mijn rekenbrein me niet in de steek laat.
    Ik wil eigenlijk best wel ruilen, Bob niet, die vindt dit heerlijk. Maar op een gletsjer lijkt me iets te veel van het goede.
    A.s woensdag wordt een gedenkwaardige dag: dan hoef ik voor het eerst sinds een jaar en drie maanden eens geen smerig infuus te gaan halen in het ziekenhuis! Hoera, wordt de Interessante Casus weer iets Oninteressanter!
    Toch lief dat Jullie pipa gaten in de muren laat hakken om het jullie moeder naar de zin te maken, maar ik verdenk hem ervan, dat hij er zelf ook van mee profiteert!
    Lieve schatten, geniet van jullie IJstijd,
    Knuffel uit Velp